Treść strony
29.03.2021 r. - Gimnastyka to zabawa
Kochane Wiewiórki!
Mamy nadzieję, że weekend minął wam spokojnie, troszkę odpoczęliście i nabraliście sił na nowy dzień. Dzisiaj poznamy nową literkę. Gotowi? Świetnie! Zatem zapraszam was na zajęcia.
1. Słuchanie wiersza J. Koczanowskiej " Gimnastyka"
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody
A teraz spróbujcie odpowiedzień na pytanie:
Co trzeba robić, aby być silnym i zwinnym?
Doskonałe odpowiedzi!
Zapraszam was zatem w niezwykłą podróż
Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi, rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. Po każdym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny poziom do przejścia w grze.
2. Zabawy i ćwiczenia z literą j.
Rozwiążcie proszę zagadkę:
Czarne mamy buzie,
czarne nawet brody,
kiedy na deser jemy,
soczyste …
Czy wiecie o jakich owocach jest mowa? Brawo! To jagody. Wiecie jak wyglądają? A gdzie można je znaleźć?
Na jaką literę zaczyna się wyraz jagody? Świetnie to litera J! Dzisiaj poznamy ją bliżej.
A teraz podzielcie słowo jagody na sylaby, jeżeli potraficie to także na głoski. Policzcie ile sylab oraz głosek zawiera to słowo. Spróbujcie znaleźć jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się od głoski J. Może w swoim otoczeniu znajdziecie kilka przedmiotów, które zaczynają się na tą właśnie literę?
Przyjrzyjcie się uważnie jak wygląda litera J, j i napiszcie ją palcem w powietrzu, na podłodze, na plecach taty lub mamy. Zwróćcie uwagę na odpowiedni kierunek pisania.

Wykonajcie zadania w kartach pracy: ,,Odkrywam siebie" - Litery i liczby s. 76, 77, 78
Zabawy popołudniowe:
Zabawa ruchowo - słuchowa ,, Złap głoskę j " .Dziecko spaceruje po pokoju .Rodzic mówi wybrane słowa .
Gdy w słowie znajduje się głoska j, dzieci wykonują ruch łapania( wyrzut rąk przed siebie i zacisnięcie pięści).
Gdy w słowie nie ma wskazanej głoski ,dzieci nie wykonują żadnego ruchu.
ZACHĘCAM DO PODZIELENIA SIĘ ZE MNĄ TYM ,CO ROBICIE W DOMU .
Zdjęcia swoich prac wysyłajcie na adres e-mail : i.sicinska@przedszkolemalanieszawka.pl
Miłego dnia !