Treść strony

Lubimy ruch- 25.11.2021r.

Temat dnia: Lubimy ruch- 25.11.2021r.

Oto propozycja na dzisiaj:

  • Zestaw ćwiczeń porannych nr 6

- „Podróżowanie” – zabawa z elementem czworakowania. Przedszkolaki otrzymują gazetę- -namiot i kładą ją w dowolnym miejscu. Chodzą swobodnie po pokoju, na czworakach. Na hasło: Do namiotu! – wracają na swoją gazetę-namiot i nakrywają się nią.

 - „Malowanie” – ćwiczenie relaksacyjne. Dzieci trzymają gazetę w dłoniach przed sobą, na hasło: Raz! – unoszą gazetę do góry i wspinają się na palce, robią wdech; na hasło: Dwa! – opuszczają gazetę i stają na całych stopach, robią wydech.

  • „Piramida zdrowia” – zabawa spostrzegawcza. Układanie obrazka z części. Proponuję wydrukować załącznik nr 1 i pociąć go na minimum 4 części (można więcej). Spróbujcie teraz ułożyć piramidę, a następnie obejrzyjcie film edukacyjny, z którego dowiecie się jak należy prawidłowo i zdrowo się odżywiać.

https://www.youtube.com/watch?v=mOsQijzrMME

  • „A ja patrzę, a ja słucham” – nauka piosenki i zabawy muzyczno-ruchowe przy niej. Swobodne tańce przy dźwiękach muzyki. Improwizowanie ruchem tekstu piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=_2-cGCA_HoA

https://www.youtube.com/watch?v=3Q9lLf55yfc

https://www.youtube.com/watch?v=kJ16DsiNco8

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 6;

Część wstępna

- „Dyrygent” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Rodzic przyjmuje w zabawie rolę dyrygenta, dziecko to członek orkiestry. Przedszkolaki w pozycji siadu skrzyżnego siedzą we wskazanym przez dyrygenta miejscu w pobliżu ściany. Podczas gdy dyrygent dyryguje, orkiestra gra na wymyślonych przez siebie instrumentach – dzieci naśladują muzyków. Kiedy dyrygent odchodzi i staje z boku, członkowie orkiestry przestają grać i opuszczają swoje miejsca. Podskakują, tańczą i bawią się na środku sali. Głośne klaśnięcie w dłonie ostrzega, że dyrygent wrócił, szybko wracają na swoje miejsca i grają.

Część główna

- „Kolekcja starych zegarów” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia. Dzieci stoją w pozycji wyprostowanej i naśladują wahadło dużego stojącego zegara. Wykonują boczne skłony tułowia w prawo i w lewo. Po chwili następuje zmiana i wykonują skłony w przód i w tył. W jaki jeszcze sposób można naśladować zegar? Rodzic zachęca dzieci do wymyślania ruchu.

– „Konik na biegunach” – ćwiczenie mięśni brzucha. Przedszkolaki w siadzie płaskim przetaczają się do tyłu do pozycji leżenia, mają wyprostowane i uniesione do góry nogi. Następnie wracają do pozycji wyjściowej. Zadanie powtarzają 6–8 razy.

Część końcowa

-  „Maszerują przedszkolaki” – ćwiczenie rytmizujące. Ćwiczący maszerują dookoła pokoju, wyklaskując rytmicznie słowa rymowanki:

Maszerują przedszkolaki raz, dwa, trzy.

Przemierzają różne szlaki raz, dwa, trzy.

Szlak pomysłów, szlak przygody raz, dwa, trzy.

Za pomysły są nagrody raz, dwa, trzy.

Później dzieci uderzają o uda, pstrykają palcami, tupią nogami.

  • „Ruch to zdrowie” – ćwiczenia usprawniające pracę narządów mowy oraz całego ciała. Zapraszam do wspólnej zabawy

https://www.youtube.com/watch?v=cUA0gun76gU

 

 

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*