Treść strony

12.04.2021- Jakie zwierzęta spotkamy na wiejskim podwórku

Dzień dobry kochani!

Zaczynamy kolejny tydzień nauki przez odległość. Myślę, że już trochę tęsknie za przedszkolem i naszymi zajęciami, tak samo jak ja. Mimo wszystko życzę Wam cudownej zabawy razem z rodzicami.

 W tym tygodniu dowiemy się co słychać na wiejskim podwórku.

  1. Jakie zwierzę ta żyją na wiejskim podwórku?

Przyjrzyjcie się obrazkom, które przedstawiają zwierzęta hodowane na wsi. Nazwijcie je i opowiedzcie rodzicom jak wyglądają, gdzie mieszkają, gdzie możemy je spotkać .

  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi
  • zwierzęta na wsi

2.Zabawa ruchowa.

Pamiętajcie, że ruch to zdorwie! Pamietajcie o codzinnej aktywności wuchowej najlepiej na świezym powietrzu. Zapraszam Was na ćwiczenia gimnastyczne.

 https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc&list=PLHAKYSUVjpEDUhVP64bO35P8EWpU-hEHR&index=2

 3. Zwierzęta na wsi- memory obrazkowe.

Zapraszam do gry.

https://learningapps.org/watch?v=p2si3jwit21

4. Praca w kartach pracy Odkryj siebie, cz. 4, str. 18

- Posłuchajcie nazw czytanych przez rodziców. Gdy usłyszycie słowo kura klaśnijcie.

- Obejrzyjcie wyraz kura. Odszukajcie go wśród innych wyrazów i go zamalujcie.

- Narysujcie dowolne zwierzę z wiejskiego podwórka.

5. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego- ,,Poranek w gospodarstwie” N. Łasocha.

Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania a Wy w odpowiednim miejscu kiedy rodzice zrobią pauzę zrobicie ćwiczenie buzi i języka.

Gospodarz wyszedł na podwórko (dziecko otwiera usta i wysuwa język).Rozejrzał się dookoła (oblizuje usta).Na jego widok pies Łatek zaczął merdać ogonem (energicznie dotyka językiem kącików ust). Wesoło pogwizdując, gospodarz poszedł do kurnika (ściąga usta, jakby chciało zagwizdać)i policzył wszystkie swoje kury, najpierw na dolnej grzędzie (językiem dotyka kolejno dolnych zębów), a potem na górnej (językiem dotyka kolejno górnych zębów). Gdy zaszedł do stajni, zauważył, że pod sufitem jaskółki uwiły gniazdo (czubkiem języka kreśli koła na podniebieniu). Ze studni uciągnął trochę wody: jedno wiadro (wyciąga język i układa go na brodzie, po czym podnosi w kierunku nosa),drugie(powtarza ćwiczenie), trzecie (powtarza ćwiczenie). W końcu pomyślał „pora na śniadanie” i zabrał się za codzienne poranne karmienie zwierząt, a małe prosiątka zaczęły wesoło pomlaskiwać różowymi ryjkami (mlaska i oblizuje się).

6. Praca w kartach pracy Odkrywam siebie, cz. 4, str. 19

- Nazwijcie zwierzęta, które są na zdjęciach. Podzielcie te nazwy na sylaby i w polach pod zdjęciami narysujcie odpowiednia liczbę kresek.

Miłego dnia 😊

                   

 

            

 

           

 

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*