Treść strony

07.04.2021- Światowy Dzień Autyzmu

"Zaświeć się na niebiesko" - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu.

  • Światowy Dzień Autyzmu

Witajcie Kochane Żabki !

W kwietniu na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W tym roku obchody tego dnia musimy przenieść do sieci. Mimo wszystko zachęcam Was, abyście aktywnie włączyli się do akcji poprzez założenie niebieskiego ubrania.

1. Zanim dowieie się co to jest autyzm poznajcie najpierw pojęcie niepełnosprawność .

  • Kim jest osoba niepełnosprawna?
  • Kogo możemy nazwać niepełnosprawnym?

Istnieje wiele rodzajów niepełnosprawności. Tak naprawdę każdego z nas może dotknąć ten problem lub możemy się tak poczuć, np. kiedy złamiemy rękę, czy nogę. Pomimo tego, że niektóre ograniczenia tak jak wada wzroku nie przysparzają aż tak wielu problemów, to inne mogą być bardzo uciążliwe. Abyście sami mogli doświadczyć to, co może odczuwać osoba niepełnosprawna w określonych sytuacjach, zapraszam was na dzisiejsze zajęcia. 

Osoby z autyzmem mają problemy z mówieniem, z rozumieniem drugiej osoby, jej emocji czasem nie wiedzą jak zachować się w sklepie, na basenie, w kinie itp. Możecie wówczas pomyśleć, że są po prostu niegrzeczne. Często krzyczą, złoszczą się, uciekają, mówią do siebie. Nie rozumiecie ich i nie wiecie, dlaczego tak się dzieje. Posłuchajcie teraz, jak to może wyglądać z perspektywy dziecka z autyzmem

2. Zapraszam do obejrzenia - Filmu edukacyjnego " Autyzm"

https://www.youtube.com/watch?v=5n93mDQ8080

Porozmawiamy teraz na temat obejrzanego przez was filmu. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania własnymi słowami:

  • Czy wiecie, co to jest autyzm?
  • Jakimi cechami charakteryzuje się osoba autystyczna?
  • W jaki sposób można pomóc w codziennych sytuacjach koledze/koleżance z autyzmem?

3. Teraz pobawmy się w zabawę " Zmysły".

Usiądźcie wspólnie z rodzicami i rodzeństwem na dywanie.Niech każdy z was trzyma w ręku wybrany przedmiot - to co macie dostępne w domu (garnek, przykrywka, łyżka), szeleszczący papier. Rodzic trzyma w ręku włączoną latarkę, po chwili włącza muzykę i gasi światło. Na sygnał zaczynijcie „grać” na przedmiotach, które posiadacie i jednocześnie mówić. Rodzic, który trzyma latarkę, ma za zadanie świecić energicznym ruchem po domu.

Jak czuliście się w takiej sytuacji, czy było to dla was przyjemne, czy moglibyście w takich warunkach przebywać przez większość czasu w ciągu dnia? 

Jak wiecie, mamy różne zmysły (jakie?). Osoby z autyzmem bardzo często mają trudności z odbiorem wrażeń za pomocą tych zmysłów. Wszystkie dźwięki na około mogą być przytłaczające, dlatego osoby z autyzmem nie zawsze zwracają uwagę na to, co się do nich mówi. Może też być tak, że same są bardzo głośne, wydają różne dziwne odgłosy, żeby zagłuszyć wszystko inne.

4.Na zakończenie zapraszam do wykonania pracy plastycznej "Serce z dłoni":

Z pomocą  rodzica wykonajcie serduszko z dłoni umoczonych w niebieskiej farbie wg niżej pokazanego wzoru.

WAVsUPnD3lr7g9kK2ArYCtgK2Aqc+QrYoHLm30P7E9gK2ArYCtgK2Ar8YRX4f5ncJ38EQbxvAAAAAElFTkSuQmCC

Życzę miłego dnia :)

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*