Treść strony
Kury i pisanki-2.04.2021r.
Kury i pisanki- 2.04.2021r.
Kochane Biedroneczki dzisiaj na podsumowanie całego tygodnia i tematyki związanej ze Świętami przygotowałam dla Was kilka propozycji do wyboru. Chętne dzieci mogą wykonać wszystkie zadania lub pobawić się wspólnie w czasie Świąt.
Oto dzisiejsza propozycja:
- Masażyk relaksacyjny. Dzieci siadają parami z rodzicami jedno za drugim. (lub z rodzeństwem)
Świeci słonko, świeci, a chmurka się skrada,
zasłoniła słonko, będzie deszczyk padać.
Dzieci siedząc za rodzicem: rysują słonko na plecach rodzica lub rodzeństwa, rysują małą chmurę, rysują dużą chmurę, uderzają palcami, naśladując padający deszcz.
- Rozwiązywanie zagadek.
Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy,
bo pyszny jest bardzo i czekoladowy.
(zajączek z czekolady)
Na stole wielkanocnym to ona króluje,
ma lukier i rodzynki – i wszystkim smakuje.
(baba wielkanocna)
Zrobione z wydmuszek, pięknie malowane
w szlaczki kolorowe albo nakrapiane.
(pisanki)
O cukrowym tym zwierzątku
każdy z nas pamięta i wkłada go do koszyczka
w wielkanocne święta.
(baranek cukrowy)
Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek.
Powiedz, co to jest. To mały…
(kurczaczek)
- Historyjka obrazkowa „Wielkanocna niespodzianka” (Załącznik nr 1 str. 54)
Oglądanie pierwszego obrazka historyjki i wspólne opowiadanie.
− Co robi rodzina?
− Co znajduje się na stole?
− To śniadanie świąteczne.
Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?
− Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o- -brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).
Oglądnie i opowiadanie drugiego obrazka historyjki.
− W jakim nastroju jest rodzina?
− Pokażcie, jakie mają miny.
− Czy na stole coś się zmieniło?
− Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?
Oglądanie i opowiadanie trzeciego obrazka historyjki.
− Co robi mama? Co robi tata?
− Co robią dzieci?
− Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?
Oglądanie i opowiadanie czwartego obrazka historyjki.
− Jak zakończyła się ta historia?
Próby opowiedzenia całej historyjki.
Po południu proponuję:
„Mój dzień”- pokazywankę z ćwiczeniami ortofonicznymi przy dźwiękach muzyki
https://www.youtube.com/watch?v=vXUC732gqKo
Film przedstawia cykl dnia przedszkolaka. Jest to pokazywanka, która ma na celu naśladowanie przez dzieci wymienionych czynności. Zawiera elementy rytmiczno-ruchowe.
Zagadki wielkanocne- zadania wielkanocne dla dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=TG6u80mc4Qw
Zadania wielkanocne dla dzieci:
- Jakie produkty pakujemy do święconki?
- Jaki kolor powstanie, gdy zmieszamy....?
- Który obrazek nie pasuje do pozostałych?
- Czy potrafisz odnaleźć 10 ukrytych pisanek?
- Czy odgadniesz?- wielkanocne zagadki.
Miłej zabawy!
Wszystkim małym przedszkolakom i ich rodzinom życzymy Zdrowych i Spokojnych Świąt oraz bogatego zająca.
ANGIELSKI
Drogie dzieciaczki, dziś zachęcam do posłuchania historyjki Spot'a. Policzcie ile jajek odnalazł.
Kontakt
Przedszkole w Małej Nieszawce
Dyrektor
mgr Barbara Mrugalska
Dane teleadresowe
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
Dane kontaktowe
- tel. kom. +48 500 423 335
- tel. +48 56 619 48 58
- e-mail: sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl
Numer kont bankowych
Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372
Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010
-
Przedszkole w Małej Nieszawce
-
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
-
tel. 56 619 48 58
-
sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl