Treść strony

Kury i pisanki-2.04.2021r.

Kury i pisanki- 2.04.2021r.

Kochane Biedroneczki dzisiaj na podsumowanie całego tygodnia i tematyki związanej ze Świętami przygotowałam dla Was kilka propozycji do wyboru. Chętne dzieci mogą wykonać wszystkie zadania lub pobawić się wspólnie w czasie Świąt.

Oto dzisiejsza propozycja:

  • Masażyk relaksacyjny. Dzieci siadają parami z rodzicami jedno za drugim. (lub z rodzeństwem)

 Świeci słonko, świeci, a chmurka się skrada,

zasłoniła słonko, będzie deszczyk padać.

Dzieci siedząc za rodzicem: rysują słonko na plecach rodzica lub rodzeństwa, rysują małą chmurę, rysują dużą chmurę, uderzają palcami, naśladując padający deszcz.

  • Rozwiązywanie zagadek.

Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy,

 bo pyszny jest bardzo i czekoladowy.

(zajączek z czekolady)

 Na stole wielkanocnym to ona króluje,

ma lukier i rodzynki – i wszystkim smakuje.

(baba wielkanocna)

Zrobione z wydmuszek, pięknie malowane

w szlaczki kolorowe albo nakrapiane.

(pisanki)

O cukrowym tym zwierzątku

każdy z nas pamięta i wkłada go do koszyczka

w wielkanocne święta.

(baranek cukrowy)

Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek.

Powiedz, co to jest. To mały…

 (kurczaczek)

  • Historyjka obrazkowa „Wielkanocna niespodzianka” (Załącznik nr 1 str. 54)

 Oglądanie pierwszego obrazka historyjki i wspólne opowiadanie.

− Co robi rodzina?

− Co znajduje się na stole?

− To śniadanie świąteczne.

Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?

− Klaszcząc, podzielcie rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o- -brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).

Oglądnie i opowiadanie drugiego obrazka historyjki.

− W jakim nastroju jest rodzina?

− Pokażcie, jakie mają miny.

− Czy na stole coś się zmieniło?

− Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?

Oglądanie i opowiadanie trzeciego obrazka historyjki.

 − Co robi mama? Co robi tata?

− Co robią dzieci?

− Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?

Oglądanie i opowiadanie czwartego obrazka historyjki.

− Jak zakończyła się ta historia?

Próby opowiedzenia całej historyjki.

Po południu proponuję:

„Mój dzień”- pokazywankę z ćwiczeniami ortofonicznymi przy dźwiękach muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=vXUC732gqKo

Film przedstawia cykl dnia przedszkolaka. Jest to pokazywanka, która ma na celu naśladowanie przez dzieci wymienionych czynności. Zawiera elementy rytmiczno-ruchowe.

Zagadki wielkanocne- zadania wielkanocne dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=TG6u80mc4Qw

Zadania wielkanocne dla dzieci:

  1. Jakie produkty pakujemy do święconki?
  2. Jaki kolor powstanie, gdy zmieszamy....?
  3. Który obrazek nie pasuje do pozostałych?
  4. Czy potrafisz odnaleźć 10 ukrytych pisanek?
  5. Czy odgadniesz?- wielkanocne zagadki.

Miłej zabawy!

Wszystkim małym przedszkolakom i ich rodzinom życzymy Zdrowych i Spokojnych Świąt oraz bogatego zająca.

 

ANGIELSKI

Drogie dzieciaczki, dziś zachęcam do posłuchania historyjki Spot'a. Policzcie ile jajek odnalazł.

https://youtu.be/h83JT268Ax4 

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*