Treść strony

Skrzypi śnieg- 11.02.2021r.

Kochane Motylki oto propozycja zabaw na dzisiejszy piękny, zimowy dzień:

 • Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze  „Skrzypi śnieżek” (według Małgorzaty Skrobacz).                                                                                 Dziecko stoi, powtarza za rodzicem tekst rymowanki i naśladuje jego ruchy.                     

  Wietrzyk wieje: wiuuu, wiuuu, wiuuu,                     poruszają rękami jak drzewa gałęziami

chce obudzić cię ze snu. na wietrze,

Śnieżek skrzypi: skrzyp, skrzyp, skrzyp,                  klaszczą w ręce,

przykrył puchem ziemię w mig.                               naśladują dłońmi padający śnieg,

Jadą sanki: szur, szur, szur,                                      pocierają jedną dłonią o drugą,

choć nie mają wcale kół.                                          wykonują gest przeczenia,

Wróbel ćwierka: ćwir, ćwir, ćwir,                           machają rękami jak ptaki skrzydłami,

a na drzewie siedzi gil.                                            wykonują przysiad.

Zabawy na świeżym powietrzu we własnym ogrodzie „Brodzimy w głębokim śniegu”. Dzieci chodzą z wysokim unoszeniem kolan. Zabawa dla dzieci, które maja ogród na świeżym powietrzu. Jeśli ktoś nie ma warunków może wykonać zabawę w domu, udawać że się chodzi po głębokim śniegu.

Zabawa orientacyjno- porządkowa „Wiatr i śnieżynki”.  Gdy wieje wiatr (rodzic uderza w klocki, można wykorzystać łyżki, garnki wg uznania i pomysłu) dzieci-śnieżynki wirują (biegają). Gdy wiatr przestaje wiać (hałas cichnie), śnieżynki spadają na ziemię (dzieci wykonują przysiad podparty).

 • Liczenie połączone z mruganiem. Rodzic układa zabawki na podłodze (od jednej do czterech). Dzieci liczą głośno kolejne  zabawki, jednocześnie mrugając (tyle mrugnięć, ile zabawek)

• Lepienie bałwanków z plasteliny. Nadawanie im imion. Do wykonania zadania potrzebujemy plastelinę. Jeśli ktoś ma własny ogród może spróbować ulepić bałwanka na świeżym powietrzu.

Po południu proponuję:

• Zabawy konstrukcyjne – budowanie z klocków pałacu dla pani Zimy.

Wydeptywanie na śniegu kształtów figur geometrycznych, które pokazuje rodzic lub rysowanie palcem na śniegu. (jeśli mamy własny ogródek)

Określanie właściwości fizycznych śniegu. Proszę, aby rodzice w miseczce przynieśli trochę śniegu do domu. Dzieci biorą śnieg do rąk i odpowiadają na pytania rodzica

− W jakim kolorze jest śnieg?

− Czy jest miękki, czy twardy?

− Czy jest ciepły, czy zimny?

− Czy daje się lepić?

− Co się dzieje ze śniegiem, gdy umieścimy go w ciepłym miejscu?

(Nawiązanie do eksperymentów, które odbyły się w styczniu w naszej grupie).

− Co to jest śnieg? (Rodzic wyjaśnia, że śnieg to zamarznięte drobinki wody).

- Utrwalenie znanych piosenek o zimie

„Przyszła zima biała”

https://www.youtube.com/watch?v=bHbQBaO2uEk

„Przyszła zima, biała zima pada, pada śnieg”

https://www.youtube.com/watch?v=7pKO3nwd6ow

„Tak się zachmurzyło”

https://www.youtube.com/watch?v=02XHVPIqrEc&t=6s

„Zima, zima, zima”

https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM

 

 

 

 

 

 

 

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*