Treść strony

Zima, zima, zima- 8.02.2021r.

Kochane Motylki zapraszam Was dzisiaj do wspólnych zabaw oraz poznawania bliżej pory roku, jaką jest zima. Za oknem prawdziwie zimowy krajobraz, przyjrzyjcie się uważnie jak wygląda najbliższe otoczenie w czasie zimy.

Zapraszam Was do wspólnej zabawy- oto propozycja na dzisiaj:

• Zabawy z wykorzystaniem rymowanki.

Dzieci stają w rozsypce, wykonują ruchy za rodzicem, który mówi rymowankę.

Pada śnieżek, pada śnieżek,

wszędzie biało już,

każdy sanki, narty bierze,

czas na górkę pójść.

Dziecko za rodzicem naśladuje ruchem rąk i dłoni padający śnieg, pokazuje rękoma na boki, naśladuje ciągnięcie sanek, posuwa  stopami, jakby jeździły na nartach, maszeruje w miejscu.

• Zabawa – poruszanie się w różnym tempie.

Rodzic  mówi, a dzieci poruszają się odpowiednio.

Powoli idziemy na górkę. Śnieg jest głęboki, podnosimy nogi wysoko. A teraz biegniemy po wydeptanym śniegu. Jest coraz wyżej, idziemy coraz wolniej. Już doszliśmy na górkę. Teraz zjeżdżamy z górki.

• Zabawa orientacyjno-porządkowa „Wiatr i śnieżynki”. (do zabawy można wykorzystać dowolny instrument, garnek z łyżką, klocki- pozostaje to do Państwa samodzielnego wyboru)

Przy dźwiękach (dowolny instrument, przedmiot, zabawka) – dzieci naśladują wiatr, dodatkowo wykonując ćwiczenie dźwiękonaśladowcze szszsz, dzieci- śnieżynki poruszają się, obracając (wirując) po pokoju. Gdy „instrument” milknie – wiatr przestaje wiać, dzieci- śnieżynki opadają na ziemię – kładą się na podłodze.

• Rozwiązywanie zagadek.

Choć kół nie mają, z górki zjeżdżają. (sanki)

Gdy je przypniesz do nóg, z górki zjeżdżać będziesz mógł. (narty)

Dzięki nim po lodzie poruszam się, wykonuję piruety, podskoki i to, co chcę. (łyżwy)

Masz: śnieg, marchewkę, kamyki i kapelusz stary. Powstanie z tego postać. Jaka? … wspaniały! (bałwanek)

 • Słuchanie wiersza.

Wesoło idzie na spacer zima,

za rączki małe bałwanki trzyma,

gdy się zaśmieje, śnieg z nieba leci,

aby na sankach śmiały się dzieci.

• Rozmowa na temat wiersza

− Gdzie idzie zima z wiersza?

− Kto idzie z nią?

− Co się dzieje, kiedy zima się zaśmieje?

− Czy dzieci lubią śnieg? Co mogą wtedy robić?

− Czy zjeżdżacie z górki na sankach?

• Ilustracja ruchowa wiersza Tak się zachmurzyło (autor nieznany).

Dziecko ustawiają się w parę z rodzicem, zwrócone twarzami do siebie

 Tak się zachmurzyło, słonko się ukryło,

pada, pada śnieżek biały, dawno go nie było.

 Chodźmy na saneczki, chłopcy i dzieweczki,

 pojedziemy wszyscy razem z wysokiej góreczki.

Pędzimy, pędzimy, nic się nie boimy.

Aż tu naraz bęc, na śnieżek, wszyscy już leżymy.

Dzieci za rodzicem.: pokazują do góry na chmury, zasłaniają twarze rękami, naśladują ruchami palców, w wyciągniętych przed siebie rękach, padający śnieg, stają w parach jedno za drugim, podają sobie ręce, tworzą sanki i biegną para za parą po kole, wykonują wspólnie przysiad, trzymając się nadal za dłonie.

Można też wykonać tą zabawę wykorzystując piosenkę, dziecko samo może za pomocą ruchu pokazywać treść piosenki. Zapraszam tez rodziców do wspólnej zabawy i aktywnego słuchania piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=02XHVPIqrEc&t=45s

Po południu proponuję:

- Utrwalenie poznanych piosenek o zimie.

"Przyszła zima biała"- piosenka do słuchania i pokazywania

https://www.youtube.com/watch?v=xWXs016_oZs

"Zima, zima, zima"- piosenka do utrwalenia

https://www.youtube.com/watch?v=pvlkUq0XVnM

Zabawę  ruchową z wykorzystaniem rymowanki.

Dzieci stoją w rozsypce, wykonują przedstawione ruchy, powtarzając za rodzicem rymowankę.

Wieje wiatr, (stoją w rozkroku, poruszają rękami w prawą i w lewą stronę),

zimno jest, (chuchają w dłonie),

zaraz będzie (ruchami palców naśladują padający śnieg), padał śnieg.

Pada śnieg, jw. wieje wiatr, jw. mróz chce zmrozić obejmują się rękami, żeby ochronić się przed zimnem, cały świat.

Tup, tup, tup, (rytmicznie tupią),

klap, klap, klap, (rytmicznie klaszczą),

zima otuliła świat (wykonują obrót).

Zimowe ćwiczenia- rytmika w podskokach

Zimowe ćwiczenia to połączenie śnieżnej zabawy i ruchu przy muzyce, bez ograniczeń wiekowych

https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s

Miłej zabawy

 

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*