Treść strony

12.11.2020 - PSY I KOTY

Witamy Was :) W tym tygodniu będziemy rozmawiać o naszych ulubieńcach, z którymi mieszkamy w domu.

Na początek , zapraszamy do zabawy paluszkowej „Szczeniaczki”

Nasza Aza ma szczeniaki( dzieci składają razem dłonie kciukami do góry tak, aby przypominały głowę psa). Ten jest taki, a ten siaki( palcem wskazującym dłoni dotykają kolejno wyprostowanych palców drugiej dłoni)Ten jest gładki, ten kudłaty, a ten ma futerko w łaty. Razem jest tych szczeniąt pięć( rozstawiają szeroko palce jednej dłoni). Pogłaszcz pieski, gdy masz chęć!( zginają palce a drugą dłonią je głaszczą).

1. Słuchanie wiersza L. Łącz " Przyjaźń ze schroniska"

Poproście osobę dorosłą o przeczytanie wiersza. Słuchajcie go uważnie.

Był sobie pewien piesek malutki

Uroczy- mówię Wam

Czepiały się go troski i smutki

Bo był zupełnie sam

Nie miał rodziny, siostry ni braci

W schronisku mieszkał gdzieś

Aż raz ktoś przyszedł, spojrzał, zapłacił,

A był to rudy Grześ

Przytulił pieska- zostali razem

Na dobre i na złe

Znikła samotność, bo przyjaciele

Nie są samotni, nie!

Czy podobał Was się wiersz? Mam nadzieję, że tak. Dlatego proszę Was o udzielenie odpowiedzi na pytania:

- Dlaczego piesek był smutny?

- Co to jest schronisko?

- Jak myślicie, kiedy do schroniska trafia najwięcej zwierząt?

- Co możemy zrobić, aby pomóc zwierzętom ze schroniska?

Czy ktoś ma w domu zwierzątka? Jeśli tak to prześlijcie mi zdjęcie ze swoim ulubieńcem i napiszcie jak się nazywa!

Pewnie te osoby, które mają zwierzęta wiedzą na czym polega opieka nad nimi. Zastanówmy się wspólnie, jakie cechy powinien mieć przyjaciel zwierząt?

Myślę, że każdy przyjaciel zwierząt powinien:

- karmić je,

- wychodzić z nimi na spacer,

- kąpać je, szczotkować im sierść,

- bawić się z nimi,

- chodzić na badania do weterynarza,

Wiecie, że jest bardzo dużo ras psów i kotów. Popatrzcie na obrazki oto niektóre z nich:

 

  • KOTY
  • pies

3. Praca plastyczna.

Zabawcie się w malarzy artystów i narysujcie Waszego zwierzaka lub innego, który jest Wam bliski( piesek babci, cioci czy sąsiada). Udanej zabawy.

Zachęcam was do wysyłania swoich prac na adres:

i.sicinska@przedszkolemalanieszawka.pl

 

Miłego dnia!

JEZYK ANGIELSKI:

1. Na początek "Piosenka o kształtach". Przypomnijcie sobie jak się nazywają poszczególne kształty w języku angielskim. Możecie wysłuchać dwa razy i spróbować zaśpiewać:

https://www.youtube.com/watch?v=TJhfl5vdxp4

2. Pamiętacie naszą historyjkę o wiewiórce i lisku? Co wiewiórka miała w koszyku? Obejrzyjcie dziś nową historyjkę i zobaczcie czy występują w niej owoce i warzywa, które znacie:

https://www.youtube.com/watch?v=KpzbSxHiSHU&list=PLUmCByPN32-SXQH5bfO0Ngq6iK4Q6jP4q&index=2

Możecie narysować te, których nazwy zapamiętaliście w języku angielskim i przesłać je na adres: h.rowicka@przedszkolemalanieszawka.pl

 

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*