Treść strony

2.04.2020 - Ptaki, ssaki, owady

Dzień dobry Żabki! Dziś porozmawiacie z Rodzicami o tym czym są ssaki, owady, ptaki. Jesteście super przedszkolakami i dużo rzeczy już wiecie. Powtórzymy to co już wiecie i poznacie  nowe rzeczy. 

Wyobraźcie sobie, że w lesie odbyło się zebranie zwierząt – niektórych mieszkańców lasu. Organizuje je dzięcioł. Postanowił, że podczas zebrania zwierzęta mają ustawić się w określonym porządku. Zwierzęta mają jednak problem – nie bardzo wiedzą, kto ma iść na to spotkanie i kto ma gdzie stanąć. Pyta dzieci, czy pomogą zwierzętom rozwiązać problem. Przeczytajcie  ogłoszenie.
Dzisiaj na leśnej polanie odbędzie się ważne dla wszystkich zebranie. Chcę ogłosić zatem, byście, moi mili, wszyscy koniecznie się na nim stawili. Ważny jest porządek, bo spraw będzie wiele – dlatego na polanie miejsca wam przydzielę. Pod krzakami z prawej niechaj staną ssaki, na gałązkach z lewej niech usiądą ptaki. Pośrodku polany kogo umieścimy? Tak, owady małe – wtedy się zmieścimy. Gdy zajmiecie miejsca, rozpocznę zebranie. Każde zwierzę leśne musi zdążyć na nie.
Dzięcioł.
••
Porozmawiajcie  na temat ogłoszenia.
Żabki spróbujcie odpowiedzieć : Kto napisał ogłoszenie? Kogo dzięcioł zaprosił na zebranie? Jak mają się ustawić poszczególne zwierzęta? Jakie zwierzęta można zaliczyć do grupy ssaków, ptaków, owadów? Jakie są charakterystyczne cechy zwierząt należących do poszczególnych grup?

Odpowiedź ułatwią Wam ilustracje zamieszczone poniżej, od razu rozpoznacie i będziecie wiedzieć co to są ssaki, ptaki, owady...

Już wiecie? wspaniale!

Teraz czeka na Was karta pracy, pokolorujcie wg kodu (rodzice pomogą ) i poprawcie cyfrę dwa  po śladzie. świetnie sobie poradzicie!

Czas się poruszać, zapraszam do zabawy:

  • Spacerek. Rodzice muzykę i rzucaj im różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy maluchy udają, że podnoszą coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek itd. Będzie dużo śmiechu i rozgardiaszu.

 

 Jeśli jeszcze macie siłę i plastelinę w domu to zapraszam do zabawy:)))

Kopiec kreta – budowanie z plasteliny kopca kreta, drążenie w nim tuneli.
Dla  dziecka: plastelina, tekturowa podkładka, patyczki do szaszłyków lub plastikowe łyżeczki.
Dzieci lepią z plasteliny górę – kopiec kreta. Następnie za pomocą np. patyczków do szaszłyków lub plastikowych łyżeczek drążą w budowli tunele – krecie korytarze.

 

 

ANGIELSKI

02.04.2020 r.  czwartek

Powtarzamy poznane słowa:

https://www.youtube.com/watch?v=ANyXUJ3esWE

Dla chętnych gra w ruletkę. Zakręć spinerem i powiedz co wypadło. Niestety w tej grze musi pomóc ktoś kto potrafi czytać.

https://wordwall.net/resource/1079255/ruletka-what-easter-3-4

RYTMIKA

Kochane Żabki zapraszam Was dzisiaj do wspólnych zabaw muzyczno- rytmicznych

O wiośnie można różnie: na kolorowo, na zielono, na słonecznie - a dziś będzie muzycznie.`Wiosenny deszczyk to zaraz po wiosennym słoneczku początek wszystkiego co w wiosną najpiękniejsze - tęcza, rozkwitające kwiaty, pąki na drzewach , zielona trawa i kałuże. Dziś na rytmice chciałabym żeby każdy miał swoją własną deszczową chmurkę (wystarczy kawałek niebieskiej folii), z którą będziecie mogły się bawić się tak jak podpowiadała muzyka. 

Zabawa rytmiczna Wiosenny deszczyk                                                                                                                        https://www.youtube.com/watch?v=aqWQBPGqhvs                                                                                                                                    A teraz zapraszam Was do wysłuchania "Deszczowej piosenki". Można się jej nauczyć śpiewać, można przy niej tańczyć tak jak dzieci, można kreować własny ruch.  Dla chętnych załączam tekst piosenki.

Deszczowa piosenka- zabawa rytmiczna                                                                                                       https://www.youtube.com/watch?v=ENIYC-vOCg8

"Deszczowa piosenka"- tekst

A jak pada deszcz zielony, deszcz zielony x2

Rosną listki z każdej strony, z każdej strony.

Kap, kap kap. Kap, kap, kap.

Deszcz nam do piosenki wpadł.

A jak pada deszcz malutki, deszcz malutki/x2

Rosną pod nim krasnoludki.

A jak pada deszcz nutowy, deszcz nutowy/x2

Rosną sale koncertowe, koncertowe.

Nie będziemy śpiewać dłużej, śpiewać dłużej/x2

Bo w piosence są kałuże, są kałuże.

Jeśli macie Państwo możliwość nagrajcie swoje pociechy podczas zajęć muzyczno- ruchowych i wyślijcie filmiki na adres email: a.sobecka@przedszkolemalanieszawka.pl

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*