Treść strony
WAKACYJNE WĘDRÓWKI-15.06.2020r.
Kochani…wakacje są coraz bliżej, a wraz z nimi wakacyjne wyjazdy i wędrówki. W tym tygodniu rozpoczynamy tematykę kompleksową pt. „Pożegnania nadszedł czas”. Już niebawem żegnamy rok szkolny 2019/2020, żegnamy przedszkole, swoje Panie i udajemy się na wakacyjny wypoczynek.
Jednak zanim to nastąpi zapraszam wszystkie dzieci do zabawy ruchowej przy muzyce Śpiewające Brzdące pt. „Muzyczne stop!”
http://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI
1. Posłuchajcie uważnie wiersza A. Widzowskiej pt. „Wakacje”:
„Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki,
morze i plaża, konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
dwie karuzele, miś i huśtawki.
Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki,
poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!”
- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania do wiersza:
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie dzieje w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?
2. Zabawa ortofoniczna Wakacyjna wycieczka.
Rodzic opowiada krótką historię o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka. Dziecko ruchem ilustruje treść opowiadania: na słowo miś – podskakuje, jabłko – obraca się w koło z szeroko rozłożonymi rękami, gruszka – unosi ręce do góry. Przed wysłuchaniem opowiadania dziecko wspólnie z rodzicem ustala gesty oraz to, jakie odgłosy wydają: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu). W trakcie opowiadania dzieci naśladują te odgłosy.
„Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wycieczkę rowerową za miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, podręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już z samego rana Olek był gotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta gruszka i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski ochronne na głowy, i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczysta gruszka. Początkowo jechali ścieżką rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki (plum, plum, plum), coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu, mu, mu). Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wyjęła kanapki i picie, a Ada wyjęła z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę. W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką wrócili do domu. Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów w przedszkolu (ha, ha, ha)”.
3. „Kolorowe kulki”- zabawa plastyczna
W załączniku odnajdziecie obrazek piłki. Wasze zadanie polega na wyklejeniu piłki kulkami przygotowanymi z bibuły.
Propozycje zabaw na miłe popołudnie:
4. „Co spakować na wakacje?”- karta pracy
Olek i Ada wyjeżdżają z rodzicami na wakacje. Mama spakowała dzieciom ubrania do wspólnej walizki, dzieci spakowały mnóstwo innych wakacyjnych akcesoriów do swoich plecaków. Powiedzcie, co spakowała Ada, a co spakował Olek. Opowiedzcie, co na wakacjach będzie robiło każde z dzieci.
Na zakończenie narysuj po śladzie żaglówki znajdujące się na dole karty pracy.
5. Zapraszam do wysłuchania opowiadania „Wakacyjne podróże Olka i Ady” B. Szelągowskiej (słuchowisko):
http://www.youtube.com/watch?v=TaxwjOL1TxY
Kontakt
Przedszkole w Małej Nieszawce
Dyrektor
mgr Barbara Mrugalska
Dane teleadresowe
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
Dane kontaktowe
- tel. kom. +48 500 423 335
- tel. +48 56 619 48 58
- e-mail: sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl
Numer kont bankowych
Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372
Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010
-
Przedszkole w Małej Nieszawce
-
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
-
tel. 56 619 48 58
-
sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl