Treść strony
POZNAJEMY POJAZDY- 08.06.2020r.
Dzień dobry Motylki…wraz z nowym tygodniem rozpoczynamy nową tematykę kompleksową pt. „Wakacyjne podróże”. Wakacje zbliżają się do nas wielkimi krokami, a wraz z nimi wyjazdy na upragniony wypoczynek. Gdy pogoda dopisuje można w wakacje wybrać się na wycieczkę rowerową, dlatego teraz zapraszam was na zabawę muzyczno-ruchową „Rowery”. Połóżcie się wygodnie na plecach i naśladujcie jazdę na rowerze (tempo jazdy dostosujcie do tempa słyszanej muzyki). Gdy w piosence mowa jest o pompowaniu koła w rowerze wstajecie i naśladujecie tą czynność. Udanej zabawy:
http://www.youtube.com/watch?v=nMrgD75miGY
1. Spróbujcie rozwiązać zagadkę B. Szelągowskiej:
„Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdża już na stację.
Lato wreszcie się zaczęło.
Czas rozpocząć więc…” (wakacje)
2. Słuchanie opowiadania E. Stadmüller pt. „Wakacje”.
„Czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego. – Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt. – Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie. – Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki? – Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz. – Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek. – To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku. – I będzie plaża! – zawołała Ada. – I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu. – Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato. – Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio. – Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało… – I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek. – Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo. – Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem. – Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada. – Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia. – Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek. – W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć. – Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili”.
• Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji:
– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?
– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?
– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?
– Czym można podróżować w czasie wakacji?
Spójrzcie na ilustrację z książki i powiedzcie:
- Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
- Co robiły dzieci z rodzicami podczas wakacji nad morzem?
3. „Pojazdy”- ćwiczenia ortofoniczne
W załączniku odnajdziecie tablicę demonstracyjną przedstawiającą różne pojazdy. Nazwijcie pojazdy i powiedzcie, czy należą one do pojazdów lądowych, wodnych, czy powietrznych? Następnie podzielcie nazwy pojazdów rytmicznie na sylaby (z jednoczesnym wyklaskiwaniem).
Propozycje zabaw na miłe popołudnie:
4. „Czym podróżowała Ania?”- zagadka obrazkowa
Na karcie pracy zamieszczonej w załączniku widzicie różne środki lokomocji. Na podstawie wskazówek słownych czytanych przez rodzica, zgadnijcie jakim pojazdem podróżowała Ania wracając do domu z wakacji. Pokolorujcie ten pojazd jak najstaranniej potraficie.
5. „Najmniejszy/największy”- kolorowanie elementów zgodnie z instrukcją
Wasze zadanie polega na pokolorowaniu obrazków domu, auta oraz drzew zgodnie z instrukcją. Wskażcie, który obrazek jest najmniejszy, a który największy.
Kontakt
Przedszkole w Małej Nieszawce
Dyrektor
mgr Barbara Mrugalska
Dane teleadresowe
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
Dane kontaktowe
- tel. kom. +48 500 423 335
- tel. +48 56 619 48 58
- e-mail: sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl
Numer kont bankowych
Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372
Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010
-
Przedszkole w Małej Nieszawce
-
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
-
tel. 56 619 48 58
-
sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl