Treść strony
JAK TU PIĘKNIE I WESOŁO- 22.05.2020r.
Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy…słowami piosenki witam się z wami Motylki i zapraszam na poranną gimnastykę dla najmłodszych:
http://www.youtube.com/watch?v=GtIqgYZgPoU
Jak się bawiliście? Prawda, że gimnastyka, to przyjemna sprawa? Skoro wszyscy są już rozgrzani…zaczynamy pracę kochani.
1. „Co tu nie pasuje?”- zadanie rozwijające spostrzegawczość
W załącznikach odnajdziecie kartę pracy, która polega na odnalezieniu elementów nie pasujących do reszty. Wskażcie i zaznaczcie te elementy.
2. „Dopasuj cień do obrazka”- zadanie rozwijające spostrzegawczość
To kolejna propozycja zadania usprawniającego wasze „bystre oczy”. Popatrzcie na obrazki znajdujące się po lewej stronie karty pracy, a następnie odszukajcie cienie pasujące do obrazka. Otoczcie właściwy cień pętlą.
3. Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Tęczowa łąka”
„Lśni jak tęcza – łąka w maju.
Kolorów tu tyle!
Na stokrotkach, mleczach, makach siadają motyle.
Z norki właśnie wyszła myszka, a za nią jej dzieci.
A nad nimi, w stronę stawu wielki bocian leci.
Pszczółka bawi się w kolory czerwonego szuka.
Gdzieś na samym skraju łąki, dzięcioł w drzewo stuka.
Konik polny już się zmęczył i gra coraz ciszej.
A do taktu, na rumianku osa się kołysze.
Bąk coś bąknął niewyraźnie, mocno zawstydzony.
W łapkach przyniósł słodki nektar dla swej przyszłej żony.
A spod liścia, po łodydze wspięła się dżdżownica
i rozgląda się po łące, i wszystkim zachwyca!”
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:
− Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
− Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
− Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej? Dlaczego?
4. „Żaba i bocian”- historyjka obrazkowa
Kolejna propozycja ćwiczenia, która rozwija zdolność logicznego myślenia, polega na wycięciu obrazków historyjki i ułożeniu ich w kolejności chronologicznej. Gdy historyjka jest już ułożona, należy ją opowiedzieć używając zwrotów: „na początku, potem/później, na końcu”. Gdy nie mają Państwo możliwości wydrukowania historyjki, dziecko może ją opowiedzieć patrząc na monitor komputera.
Propozycja zabaw na miłe popołudnie:
5. „Majowa łąka”- zagadki na podstawie wiersza B. Formy
http://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac
6. „Logopedia na wesoło”- ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne
http://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I
Kontakt
Przedszkole w Małej Nieszawce
Dyrektor
mgr Barbara Mrugalska
Dane teleadresowe
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
Dane kontaktowe
- tel. kom. +48 500 423 335
- tel. +48 56 619 48 58
- e-mail: sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl
Numer kont bankowych
Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372
Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010
-
Przedszkole w Małej Nieszawce
-
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
-
tel. 56 619 48 58
-
sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl