Treść strony

JAK TU PIĘKNIE I WESOŁO- 22.05.2020r.

Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas. Jestem ja, jesteś ty, raz, dwa, trzy…słowami piosenki witam się z wami Motylki i zapraszam na poranną gimnastykę dla najmłodszych:

http://www.youtube.com/watch?v=GtIqgYZgPoU

Jak się bawiliście? Prawda, że gimnastyka, to przyjemna sprawa? Skoro wszyscy są już rozgrzani…zaczynamy pracę kochani.

1.  „Co tu nie pasuje?”- zadanie rozwijające spostrzegawczość

W załącznikach odnajdziecie kartę pracy, która polega na odnalezieniu elementów nie pasujących do reszty. Wskażcie i zaznaczcie te elementy.

2.  „Dopasuj cień do obrazka”- zadanie rozwijające spostrzegawczość

To kolejna propozycja zadania usprawniającego wasze „bystre oczy”. Popatrzcie na obrazki znajdujące się po lewej stronie karty pracy, a następnie odszukajcie cienie pasujące do obrazka. Otoczcie właściwy cień pętlą.

3.  Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Tęczowa łąka”

„Lśni jak tęcza – łąka w maju.

 Kolorów tu tyle!

Na stokrotkach, mleczach, makach siadają motyle.

 Z norki właśnie wyszła myszka, a za nią jej dzieci.

A nad nimi, w stronę stawu wielki bocian leci.

Pszczółka bawi się w kolory czerwonego szuka.

Gdzieś na samym skraju łąki, dzięcioł w drzewo stuka.

 Konik polny już się zmęczył i gra coraz ciszej.

A do taktu, na rumianku osa się kołysze.

Bąk coś bąknął niewyraźnie, mocno zawstydzony.

W łapkach przyniósł słodki nektar dla swej przyszłej żony.

A spod liścia, po łodydze wspięła się dżdżownica

i rozgląda się po łące, i wszystkim zachwyca!”

 

 • Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu:

− Jakie zwierzęta występowały w wierszu?

 − Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?

− Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej? Dlaczego?

 

4.  „Żaba i bocian”- historyjka obrazkowa

Kolejna propozycja ćwiczenia, która rozwija zdolność logicznego myślenia, polega na wycięciu obrazków historyjki i ułożeniu ich w kolejności chronologicznej. Gdy historyjka jest już ułożona, należy ją opowiedzieć używając zwrotów: „na początku, potem/później, na końcu”. Gdy nie mają Państwo możliwości wydrukowania historyjki, dziecko może ją opowiedzieć patrząc na monitor komputera.

Propozycja zabaw na miłe popołudnie:

5.  „Majowa łąka”- zagadki na podstawie wiersza B. Formy

http://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac

6.  „Logopedia na wesoło”- ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne

http://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I

 

 

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*