Treść strony

MIESZKAŃCY ŁĄKI- 18.05.2020r.

Witam Motylki w poniedziałkowy poranek…w tym tygodniu rozpoczynamy tematykę kompleksową pt. „Łąka w maju”. 

1.  Rozpoczniemy od porannej zabawy ruchowej „Jestem jak…”. Dzieci swobodnie podskakują przy muzyce:

http://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

Gdy muzyka milknie, rodzic wymienia nazwę wybranego mieszkańca łąki (żaba, motyl, ślimak, biedronka, pająk, bocian, pszczółka, gąsienica), a dziecko naśladuje ruchem ciała wymienione zwierzę.

2.  Zapraszam do wysłuchania opowiadania A. Widzowskiej pt. „Łąka”:

„Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale pani powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy. – Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek. – Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. – Może nawet będzie jakieś gniazdko. – A w gniazdku jajeczka – dodała Ada. – Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani. Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa. – Konik polny! – zauważyła Kasia. – Ale wysoko skacze! – A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci podeszły bliżej. – Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani. – Czerwony. – I ma czarne kropeczki. – A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś. – Co to jest kopter? – zdziwił się Olek. – Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością była ważka. Ważki mają dużą głowę, podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła. – O! Lecą następne! – zawołał Piotruś. – Proszę pani, a tu są dziury! Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele. – Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie? – Pająk – powiedziała Zosia. – A ja myślę, że smok. Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni. – To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała. Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek, trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli. Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków. Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowej piosenki: Motylek Usiadł w maju na kwiatku motylek. Tupnął nóżką, a z kwiatka spadł pyłek. Machnął łapką i z kwiatka spadł płatek. Ach, nabroił ten motyl gagatek! Teraz fruwa i leczy rabatki. I udaje, że skrzydła to płatki. Chciała zerwać kwiatuszek Agatka. Teraz wącha motylka, nie kwiatka!”

 • Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce:

− Dokąd dzieci wybrały się na spacer?

 − Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?

− Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?

 − Gdzie mieszkają myszy polne?

− O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?

- Co na łące robią babcia, dziadek, mama, taka, Olek i Ada? (na podstawie ilustracji z książki)

- Jak nazywają się przedmioty, zamieszczone na ilustracji, służące do obserwacji przyrody?

 

3.  „Rozmowy na łące”- zabawa teatralna

Propozycja niniejszej zabawy przeznaczona jest dla dzieci, które mają ochotę przygotować dla swoich rodziców, dziadków oraz rodzeństwa teatrzyk tematyczny. W załącznikach odnajdziecie zdjęcia mieszkańców łąki, które możecie porozcinać i poprzyklejać (z pomocą rodziców) na patyczki do szaszłyków, tworząc kukiełki. Gdy kukiełki będą gotowe pomyślcie, o czym mogą rozmawiać zwierzęta na łące, jakie mogą mieć przygody i spróbujcie przygotować krótkie przedstawienie. Możecie również zaprosić rodziców lub rodzeństwo do zabawy z kukiełkami.

 

Propozycja zabaw na miłe popołudnie:

4.  „Mieszkańcy łąki”- zagadki

http://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

5.  „Ślimak”- rysowane wierszyki

Przygotujcie kartkę oraz kredki. Wsłuchajcie się uważnie w treść wierszyka i rysujcie tak samo, jak rysuje flamaster. Na zakończenie pokolorujcie starannie swojego ślimaka.

http://www.youtube.com/watch?v=vEiJP0v3xF4

 

 

04.05.2020 Mieszkańcy łąki - ::4lomza.pl:: Regionalny Portal

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*