Treść strony
JESTEŚMY UPRZEJMI WOBEC INNYCH-05.05.2020r.
Dzień dobry Motylki…zapraszam wszystkich na poranne zabawy ruchowe przy muzyce. Dziś wybrałam dla was utwór pt. „Najpierw skłon”. Oglądajcie uważnie i wykonujcie ćwiczenia prezentowane przez bohaterów teledysku.
http://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
1. „Co słychać wokół nas?”- ćwiczenie słuchowe.
Dziecko zamyka oczy i uważnie wsłuchuje się w dźwięki dochodzące z otoczenia. Rodzic wytwarza różnorodne dźwięki (np. dzwoni dzwoneczkiem, uderza łyżką o talerz, szeleści folią, puszcza odgłosy natury, potrząsa grzechotką lub pojemnikami z materiałami sypkimi itp.). Prezentowane dziecku odgłosy zależą tylko i wyłącznie od pomysłowości rodziców. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie odgłosów bez kontroli wzroku.
2. Motylki…zapraszam teraz do wysłuchania piosenki pt. „Proszę, dziękuje, przepraszam”
http://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ
Spróbujcie wyjaśnić: w jakich sytuacjach używamy zwrotów grzecznościowych: „PROSZĘ”, „DZIĘKUJĘ”, „PRZEPRASZAM”?
Zaśpiewajcie refren piosenki razem z bohaterem Lolo:
„Trzy ważne słowa ogłaszam: proszę, dziękuję, przepraszam,
oto zasada jest nasza: proszę, dziękuję, przepraszam”
3. „Magiczne słowa”- nauka wiersza
Zachęcam wszystkie Motylki do nauki poniższego wierszyka. Ćwiczenie pamięci, to bardzo ważna sprawa, a nauka wiersza na pewno wam w tym pomoże. Po powrocie do przedszkola chętne dzieci będą mogły wyrecytować go na forum przed grupą.
„Każdy, kto dobre ma wychowanie,
mówi "Dzień dobry" na powitanie.
Na pożegnanie zaś "Do widzenia",
bo to są miłe pozdrowienia!
Dziecko dobrze wychowane,
słowa zna zaczarowane
i na co dzień je stosuje:
"Proszę, przepraszam, dziękuję"!
4. „Kwiatek”- ćwiczenie grafomotoryczne
Kolejną propozycją zadania do wykonania usprawniającego motorykę małą jest karta pracy „kwiatek”. Wasze zadanie polega na pokolorowaniu kwiatka zgodnie z instrukcją. Podczas kolorowania starajcie się nie wykraczać poza kontury.
5. Zabawa badawcza " Jaki to smak?"
W tej zabawie wykorzystuje się 8 pojemniczków – Do dwóch naczyń nalewamy wodę z dodatkiem soli, do dwóch cukru, do dwóch octu, a do kolejnych dwóch substancję gorzką (np. odgazowany tonik). Dziecko za pomocą łyżeczki smakuje substancję z każdego pojemniczka – sprawdza smak i dobiera je w pary.
6. Zapraszam do wspólnego tańca "Ciała kształt"
http://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw&feature=youtu.be
RELIGIA:
W tym tygodniu proszę, by dzieci pomyślały trochę o "miłości".
Motylki…zastanówcie się kto nas kocha i skąd wiemy, że tak jest. Oczywiście oprócz naszych najbliższych, kocha nas Pan Bóg, który chce się z nami spotykać i rozmawiać. Dziś o spotkaniu. Na początek proszę by dzieci ułożyły puzzle i powiedziały co na nich się znajduje
http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=084ab5e18181
Wyrazem i znakiem naszej miłości jest oczywiście serduszko. Jeśli jest taka możliwość proszę by rodzice wydrukowali dzieciom rysunek – dzieci połączą punkty i pokolorują obrazek. Serduszko mogą dać tym, kogo kochają:)
ANGIELSKI
05.05.2020 r. wtorek
Przypominamy sobie film o bardzo głodnej gąsienicy:
Policzcie dokładnie ile zjadła jabłek, śliwek, gruszek. Tym razem narysujcie co jeszcze zjadła gąsienica. ????
Dla chętnych kolorowanka, ale nie taka prosta. Trzeba pokolorować według określonego wzoru.
Kontakt
Przedszkole w Małej Nieszawce
Dyrektor
mgr Barbara Mrugalska
Dane teleadresowe
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
Dane kontaktowe
- tel. kom. +48 500 423 335
- tel. +48 56 619 48 58
- e-mail: sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl
Numer kont bankowych
Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372
Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010
-
Przedszkole w Małej Nieszawce
-
ul. Kręta 4, 87-103 Toruń
-
tel. 56 619 48 58
-
sekretariat@przedszkolemalanieszawka.pl