Treść strony

PTASIE TRELE- 20.04.2020r.

Witam wszystkie Motylki w poniedziałkowy poranek i zapraszam na poranną zabawę ruchową przy muzyce. Zabawa nosi tytuł „Sałatka owocowa z polewą czekoladową”…mmm brzmi pysznie. Każdy przedszkolak uwielbia sałatki owocowe, a wiec zabieramy się za jej przygotowanie. Udanej zabawy.

http://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo

1.  Kolejną propozycją zabawy, rozwijającą narządy mowy jest ćwiczenie ortofoniczne „Odgłosy ptaków”.

W zabawie dziecko porusza się po pokoju naśladując lot ptaka. Na hasło „dzięcioły” (wypowiedziane przez rodzica) dziecko zatrzymuje się i rytmicznie klaszcząc wypowiada „stuk, puk, stuk, puk”. Dziecko ponownie wraca do lotu machając rączkami. Na hasło „kukułki” zatrzymuje się, układa dłonie na kształt ptasiego dzióbka i naprzemiennie otwierając i zamykając dłonie wypowiada: „ku ku, ku ku”.

 

2.  Usiądźcie Kochani wygodnie na krześle lub kanapie i uważnie wysłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej „Ptasie Trele”:

„Znów nastała wiosna!

Ptaki nadlatują.

A co będą robić?

Gniazda pobudują.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni!

Na drzewach wysoko

albo w trawie – nisko.

Tak by do swych piskląt

 zawsze miały blisko.

Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni!

Gdy skończą budować,

jajeczka w nich złożą.

By było im ciepło,

 na nich się położą.

 Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

Jakie piękne dni!

Wykluły się wreszcie

 z jajeczek pisklęta

 i każdy maluszek

te trele pamięta!

 Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi!

 Jakie piękne dni!”

 

  • Po przeczytaniu wiersza rodzic zadaje pytanie: Czym zajmowały się ptaki w wierszu?
  • Rodzic ponownie czyta wiersz, a dziecko powtarza fragment: „Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi. Jakie piękne dni!”

 

 

3.  Motylki wiedzą już czym zajmują się ptaki wiosną. Nadszedł czas, by to zaobserwować…nie wszyscy mają możliwość pójścia do lasu, więc zamieszczam dla was krótki film przyrodniczy, który pokazuje, w jaki sposób ptaki budują swoje gniazda i organizują przestrzeń dla swojego potomstwa. Zachęcam do obejrzenia filmu lub udania się na spacer do lasu. Być może uda wam się na żywo zaobserwować ptaki budujące gniazda albo chociaż usłyszeć piękne ptasie trele.

http://www.youtube.com/watch?v=l5c4hxgdaB4

4.  „Ślady ptaków”- ćwiczenie grafomotoryczne

Kolejną propozycją ćwiczenia do wykonania dzisiejszego dnia jest grafomotoryczna karta pracy. Zadanie polega na połączeniu ptaków z ich gniazdami poprzez prowadzenie linii w wąskich tunelach grafomotorycznych. Jeden z ptaków nie ma własnego gniazda…zgadnijcie który i otoczcie go pętlą. Kartę pracy możecie starannie pokolorować. Powodzenia!

5.  Nadszedł czas na odpoczynek…połóżcie się wygodnie na kanapie, zamknijcie oczy i wysłuchajcie utworu muzyki klasycznej A. Vivaldiego „Cztery pory roku. Wiosna”:

 

http://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

Jeśli mamy posiadają w swojej garderobie apaszki na szyję lub kolorowe chusty mogą je udostępnić dzieciom do swobodnych improwizacji ruchowych do muzyki. Dzieci mogą tańczyć przy muzyce do utworu, dostosowywać ruchy ciała, gesty, sposób poruszania chustą do słyszanych dźwięków oraz tempa muzyki. To wspaniała zabawa, która niejednokrotnie praktykujemy w przedszkolu. Polecam !

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*