Treść strony

ZWIERZĘTA Z WIELKANOCNEGO KOSZYCZKA- 03.04.2020r.

Drogie Motylki…podstawą każdego miło i zdrowo rozpoczętego dnia jest poranna gimnastyka, do której gorąco was zachęcam.

1. Poniżej zamieszczam propozycje zabaw ruchowych, które wspólnie z rodzicami możecie udoskonalać i modyfikować według własnych potrzeb.

  • „Skoki przez drabinkę”- wykonajcie drabinkę np. z pasków papieru wyciętych z gazet i ułóżcie ją na podłodze na wzór drabinki. Zadanie polega na sprawnym przeskakiwaniu obunóż kolejnych szczebelków. Jeśli poradzicie sobie z przeskakiwaniem obunóż, spróbujcie skakać na jednej nodze (raz prawej, raz lewej).
  • „Rzucamy do celu”- w tej zabawie możecie wykorzystać pojemnik na zabawki, karton lub miskę oraz maskotkę. Zadanie polega na rzucaniu z wyznaczonej odległości do celu. Ćwiczenie staramy się utrudniać poprzez stopniowe oddalanie się od wyznaczonego celu (pojemnika, kartonu, miski).
  • Zabawa paluszkowa: „Letnia burza”

Dzieci siadają wraz z rodzicami lub rodzeństwem przy stole. Rodzic jest narratorem w zabawie i opowiada kolejno o tym, co wydarzyło się podczas letniego spaceru:

  • Narracja: " W piękny letni dzień gdy wiele dzieci było na spacerze, nagle słońce schowało się za chmurami i nadciągnęła burza". Dzieci palcami obu rąk "wędrują" po stole.
  • Narracja: "Wszyscy próbują się schować". Uczestnicy zabawy opierają o krawędź stołu same końce palców.
  • Narracja: " Zaczyna już kropić deszcz". Dzieci jednym palcem pukają lekko w blat stołu.
  • Narracja: "A potem spadają pierwsze duże krople deszczu".  Uczestnicy pukają naprzemiennie dwoma palcami w blat.
  • Narracja: "Deszcz pada i pada i pada".  Dzieci bębnią wszystkimi palcami po stole.
  • Narracja: "Deszcz pada coraz bardziej rzęsiście. W końcu leje jak z cebra". Dzieci wykonują gest zacierania rąk.
  • Narracja: "Nagle zaczyna padać grad, mimo, że jest środek lata". Uczestnicy zabawy pukają kostkami palców o lat stołu.
  • Narracja: : " Na niebie pojawiają się błyskawice".  Dzieci szybko - jak błyskawica- wyrzucają ręce do góry.
  • Narracja: "Słychać donośne grzmoty". Dzieci biją pięściami w stół.
  • Narracja: " Stopniowo burza cichnie". Uczestnicy uderzają powierzchnią dłoni o krawędź stołu.
  • Narracja: "Nadarza się okazją, aby prędko pobiec do domu". Uczestnicy przebiegają palcami szybko po blacie stołu i chowają ręce pod jego krawędzią.
  • Narracja: "Chmury przerzedzają się na niebie, zza nich wygląda słońce. Wszyscy się cieszą!". Dzieci rysują w powietrzu słońce i klaszczą.

 

2.  A teraz zapraszam wszystkie dzieci do sadzenia wielkanocnej rzeżuchy. Święta zbliżają się do nas wielkimi krokami, a niemal w każdym domu pielęgnowany jest zwyczaj, w którym wielkanocny stół dekorowany jest piękną, zieloną rzeżuchą. Przygotujcie talerzyk lub mały półmisek, watę oraz nasiona rzeżuchy. Wyłóżcie zmoczoną wodą watę na półmisku/talerzu i wysiejcie na niej gęsto nasiona rośliny. Przez kolejne dni pamiętajcie o tym, aby zwilżać watę z nasionami.

Z

3.  Kolejną propozycją na miłe i kreatywne spędzenie wolnego czasu jest praca plastyczna z wykorzystaniem kół wyciętych z papieru. Z wyciętych z papieru figur geometrycznych można wykonać wiele zwierząt. Za wzór wybrałam wam dzisiaj żabę oraz kurczaczka.

  • Aby wykonać żabkę należy wyciąć z zielonego papieru trzy duże koła (na głowę, brzuch, pyszczek), cztery koła średniej wielkości (na łapki) oraz dwa koła małe (na oczy), dodatkowo można wyciąć jedno koło średniej wielkości na dekorację brzuszka. Poszczególne elementy żaby dzieci wycinają pod ścisłym nadzorem rodziców! Całość składamy według instrukcji i przyklejamy na kartkę. Na koniec dorysowujemy oczy oraz kolorujemy buzię w środku na czerwono.

9k=

 

  • Aby wykonać kurczaczka należy wyciąć z żółtego papieru: jedno koło duże (na brzuszek), trzy koła średniej wielkości (na głowę i skrzydła), trzy koła małe (na grzebień), dodatkowo z papieru czerwonego wycinamy dwa koła średniej wielkości (na nóżki) oraz dwa koła małe (na dziób). Całość składamy według podanej instrukcji i przyklejamy na kartkę papieru. Prace dekorujemy według własnego pomysłu. Pamiętamy, aby dorysować oko ????

9k=

 

4.  „Gdzie jest pisanka?”- zabawa rozwijająca orientację przestrzenną.

W zabawie wykorzystujemy dekoracyjną pisankę lub jajko ugotowane na twardo oraz krzesło. Rodzic kładzie pisankę w różnym ułożeniu w stosunku do krzesła (na, pod, przed, za, obok) i zadaje dziecku pytanie: „Gdzie leży pisanka?” Dziecko powinno określić położenie pisanki względem krzesła, gdy ma z tym problemy oczywiście podpowiadamy. Gdy dziecko będzie udzielało prawidłowych odpowiedzi możemy zmodyfikować zadanie i wydawać polecenia wymagające od dziecka samodzielnego ułożenia pisanki w określony sposób. Wówczas kierujemy następujące polecenia: „połóż pisankę za krzesłem”, „połóż przed krzesłem”, „połóż pod krzesłem” itp.

5.  „Znajdź takie same”- ćwiczenie na spostrzegawczość.

W załączniku poniżej znajdziecie kartę pracy przedstawiającą zwierzęta, które kojarzą nam się z wiosną oraz Wielkanocą. Wasze zadanie polega na odnalezieniu i połączeniu w pary takich samych postaci. Na koniec zadania policzcie proszę ile par znaleźliście.

« wstecz

Kontakt

Przedszkole w Małej Nieszawce

Dyrektor

mgr Barbara Mrugalska

Dane teleadresowe

ul. Kręta 4, 87-103 Toruń

Dane kontaktowe

Numer kont bankowych

Główny numer konta - Bank Millenium: 35 1160 2202 0000 0003 3278 1372 

Numer konta bankowego - Rada Rodziców: Bank Spółdzielczy 34 9511 0000 0000 2619 2000 0010

Formularz kontaktowy
*
*
*
*